Thursday, March 10, 2011

gehoord ...


... op straat, meisje aan de telefoon zegt: "Ik leen even je paspoort", ik passeer haar net en kijk haar ietwat verbaasd aan, waarop ze me snel uitleg geeft: "Van mijn tweelingzus". Handig toch zo'n tweelingzus, denk ik in eerste instantie. In tweede instantie vraag ik me af waarom ze niet haar eigen paspoort kan gebruiken. Is die zus net een dag ouder zodat ze met haar paspoort wel drank mag kopen? Is ze zelf niet van onbesproken gedrag, en komt ze dus de grens niet over of zou daar een stel uitstaande bekeuringen moeten betalen? Wil ze naar Iran maar heeft ze stempels van Israël in haar eigen paspoort? Doen ze het al jaren met één paspoort, dat is goedkoper (maar dan kunnen ze dus nooit samen op vakantie)? Vindt ze de foto in haar paspoort van een onuitsprekelijke lelijkheid? Of is ze gewoon haar eigen paspoort kwijt?

No comments: