Tuesday, August 4, 2009

geslaagde immigrant

Toen ik zondag een wandelingetje maakte had ik de zeldzame gelegenheid een veel gehoorde maar weinig geziene immigrant eens uitgebreid tijdens het eten te observeren:



Dit was in de volkstuintjes bij de kinderboerderij het Waaigat, Scheveningen. Ik zag wat bewegen en het duurde even voor mijn ogen er in slaagden goed onderscheid te maken tussen het groen van blad en dat van vogel. Het duurde ook even voor ik de tweede zag:



Ze lieten zich de zonnebloempitten goed smaken, maar waar is nu die halsband? Ondertussen heb ik geleerd dat alleen de mannetjes een aan de hals zwarte, en naar de nek toe roze halsband hebben, dus dit zijn vrouwtjes.

1 comment:

marijke said...

Geweldig leuk! Hoe groen in het groen! Je ziet ze overigens wel heel veel hoor, bijvoorbeeld in de bomen in de buurt van het Malieveld, maar niet van zo dichtbij.